|
به ما گفته اند
لاتَنظُر إِلی کَثرَةِ صَلاتِهِم وَ صَومِهِم وَ کَثرَةِ الحَجِّ وَ المَعروفِ وَ طَنطَنَتِهِم بِاللَّیلِ.... دقت کن ..همه ی این ها را در حد معمولی هم سخت می شود تام و تمام انجام داد با این همه ب ما گفته اند.... لاتنظر.. آن وقت تو نطرت را انداختی ب چه ..!؟ ک فلانی بهمان است؟!..... اعتماد بر چه مبنایی؟.. ک خوب است و اهل ِ دل است و ..می وزاند و می گریاند و...چه ...ب من بگو... از معیارهای بالا سخت تر نداریم...اگر مرد آن معیارهارا هم پیدا کردی باز حکم بر لاتنظر است ب ما گفته اند وَ لکِنِ انظُروا إِلی صِدقِ الحَدیثِ وَأداءِ الأمانَةِ؛ نگاه کن ببین صدق دارد... اینکه آدم "حضرت ارباب " را بخواهد و از او بگوید اما "او" را بشکند منافقانه نیست؟؟؟؟؟؟ اینکه آدم تعهد و الفت و انس با برترین امانت الهی ک خانواده اش باشد-حالا خانواده اش خوب یا بد- را بگذارد با وجود و حضور تو -حتی همان حضور در حد یک تعریف وتمجید یک خطی-رقیق شود ادای امانت است؟.... النکته:بگذریم از این ک ...محل این حدیث اینجا نیست چون اینجا اصل بر لاتنظر است!اینجا را باید آیه محکم قرآن بیاورم ک
توجه دارید دوستان این نظر است با رویت فرق دارد..یعنی توجه حتما لازم نیست گناه با چشم در چشم شدن محقق شود..یا الله
+ نوشته شده در ساعت   توسط تقوی خواه
|
|